Felsökning

Det vanligaste problemet som våra kunder stöter på beror inte på TD1 i sig utan på Internetanslutningen. Det finns mycket man kan göra för att se var felet ligger men här kommer ett axplock.

* Om det står ”TD1 Redo” i displayen betyder det att internetanslutning saknas. Du kan också testa detta genom att välja ”Testa Internet” i menyn.

* Finns annan utrustning på samma internetanslutning, testa då om du t.ex kan surfa med en vanlig dator.

* Oftare än man tror är det bara en nätverkskabel som åkt ut. Även om det ”funkade igår”. Det kan vara så enkelt som att någon städat lite och då har nätverkskabeln hoppat ut.

* Har du bytt brandvägg så är risken stor att det saknas portforward regel i brandväggen som gör att ditt ljud kan komma ut på internet. Kolla vad du har för brandvägg och följ instruktionerna här: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
För att ta reda på vad din TD1:a har för ip-adress kan du använda menyn på TD1.
Obs! Du bör även antingen sätta en statisk IP eller låsa DHCP tilldelningen så att TD1 alltid får samma IP.

* Har du testat att starta om?!